Handelsvilkår

Priser
Alle de oplyste priser hos KIVILAI er vist i DKK og er inklusive dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.

Fragt Danmark:

Fragten er gratis ved køb over 300 kr. Her er leveringstiden typisk 3-6 hverdage fra den dag vi afsender varen. Vi bruger Bring, Dao, Postnord til fragt nærmeste pakkeshop.

Ønsker du levering direkte til døren, giver vi dig også mulighed for denne privatlevering fra 40 kr.

Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtselskaberne vil dette tilsvarende forsinke leverancen, og KIVILAI kan ikke holdes ansvarlig for dette. 

Levering anses for sket når varen er forsøgt leveret på kundens adresse eller leveret til pakkeshop. Det er kundens ansvar at hente pakken rettidig.

Det er kundens ansvar at opgive korrekt adresse og info ved ordreafgivelse. KIVILAI kan ikke holdes ansvarlig for mislykket levering, hvis ikke disse er korrekt oplyst. Skriv en meddelelse ved ordre bestillingen hvis der er specielle ønsker: info@kivilai.dk.

Risiko
Risikoen overgår til kunden som forbruger på leveringstidspunktet.

Betaling
Når vi har modtaget din bestilling/betaling sendes varen samtidig afsted. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon. Varerne bestilles online og der kan betales med MobilePay, Bank overførelse, Dankort, Visa, Apple Pay, Master Card, American Express, Paypal.

Gavekort/Rabatkoder
Det er ikke muligt at kombinere/benytte gavekort og rabatkoder på samme bestilling. Det er heller ikke muligt at kombinere forskellige rabatkoder.

Rabatkoder skal indtastes i rabatkodefeltet og aktiveres ved at klikke på "brug". Husk at tjekke, at rabatten fratrækkes i kurven, da den ikke kan tilføjes efterfølgende. 

Er koden ikke indtastet korrekt, eller ikke tilføjet ved bestilling, kan den ikke bruges med tilbagevirkende kraft, eller tilføjes en allerede eksisterende ordre.

Rabatkoden kan, så længe den er gældende, gemmes til brug på ny ordre.  

RETURNERING / OMBYTNING:

Vi tilbyder gratis retur fragt til pakkeshop uanset ordrestørrelse. 

Du kan også vælge at returnere dine smykker hos Designer Zoo Kbh V. Men kun ved aftale med os: info@kivilai.dk

RETURNERING:
Følg disse trin for at returnere din ordre:

  1. Kontakt os først info@kivlai.dk inden returnering.
  2. Vedlæg Navn/ Gavekøber/ faktura/ følgeseddel / hvor smykket er købt i pakken.
  3. Pak ordren forsvarligt og sikre dig at alle varer er sendt tilbage i samme stand og samme indpakning, som da du modtog dem. 
  4. Husk en kvittering på forsendelsen fra den service du brugte til at sende pakken retur. Kvitteringen er dit bevis på din returnering.

Bemærk, at beløbet for de returnerede varer vil blive refunderet til samme kort, som blev betalt med ved ordreafgivelsen. Du kan også vælge at få en gavekode til at handle for senere. 


Returret / Fortrydelsesret
Der gives 30 dages returret/fortrydelsesret fra varen modtages af kunden. (Kun ved varer købt på KIVILAI hjemmeside.

Fra 1/10 kan du returnere julegaver indtil 31/1.

Særlige vilkår ved køb under Designmarkeder & Messer.

Rabatkoder er ikke gældende på udsalgsvarer / nedsatte varer. 

Registrering af oplysninger
KIVILAI registrerer dit navn og din adresse samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Oplysningerne videregives ikke, men KIVILAI beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det.

Skader / Mangler ved levering
Hvis du har modtaget en pakke som bærer præg af at være skadet, skal du med det samme tage billeder af pakken/emballagen. Det samme er gældende hvis de leverede smykker ligeledes har taget skade under selve forsendelsen. Du skal kunne fremvise billeder af selve pakken/emballagen, samt det skadede indhold til info@kivilai.dk

Reklamationsbehandling ved køb på Designmarked & Messer.
Ved fejl og mangler tages der hurtigst muligt kontakt til KIVILAI. Du afholder fragtomkostninger i den forbindelse til KIVILAI og modsat tilbage. Dog skal fejl og mangler påberåbes indenfor rimelig tid. Når KIVILAI modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt. Der gives ikke penge tilbage ved køb på Designmarked, Messer, der udstedes gavekort. 

KIVILAI yder 2 års reklamationsret på alle smykker. Vi skelner dog mellem produktionsfejl, slitage og forkert brug, samt naturlig syre i huden.

Produktionsfejl dækker over fejl i produktionen af smykkerne. Et eksempel på produktionsfejl kan være hvis et smykke taber sin emalje/sten, hvis et øsken på et armbånd er gået op, eller hvis en lås ikke vil lukke til. Vi ombytter selvfølgelig altid smykker med produktionsfejl. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt der er tale om en produktionsfejl eller ej, er du altid velkommen til at kontakte os.

Reklamationsbehandling ved køb på Designmarked & Messer.

Ved fejl og mangler tages der hurtigst muligt kontakt til KIVILAI. Du afholder fragtomkostninger i den forbindelse. Dog skal fejl og mangler påberåbes indenfor rimelig tid. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Når KIVILAI modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt. Der gives ikke penge tilbage ved køb på Designmarked, Messer.

KIVILAI yder 2 års reklamationsret på alle smykker. Vi skelner dog mellem produktionsfejl, slitage og forkert brug, samt naturlig syre i huden.

Produktionsfejl dækker over fejl i produktionen af smykkerne. Et eksempel på produktionsfejl kan være hvis et smykke taber sin emalje/sten, hvis et øsken på et armbånd er gået op, eller hvis en lås ikke vil lukke til. Vi ombytter selvfølgelig altid smykker med produktionsfejl. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt der er tale om en produktionsfejl eller ej, er du altid velkommen til at kontakte os.

Værd at vide:
Smykker med div. belægninger, kan blive slidt med tiden.
Slidtage betyder, at smykket har været brugt over længere tid og derved må forventes at blive slidt. Slidtage dækkes ikke af reklamationsretten. Slidtage kan være guldbelægninger og rhodineringer, som løbende fortager sig ved brug af smykkerne. Vi ombytter derfor ikke smykker, som har mistet deres forgyldning eller oxydere.

Forkert brug betyder, at smykket har fået skader som følge af forkert brug dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på forkert brug / behandling af smykker kan være hvis et smykke har ændret farve ved at ligge frit fremme eller ved at være blevet udsat for fugt, cremer, sæbe, hårspray, parfumer, eller lign. I disse tilfælde vil smykket hurtigt blive mørkere og misfarvet. Smykker skal altid opbevares i lukkede plastik poser eller i KIVILAI plastik smykkeæsker når de ikke bliver brugt, for at bevare det flotte udseende længst muligt. Smykker der ligger ubrugt i deres lukkede poser / KIVILAI æske over en lang/længere periode også kan oxyderes på sigt. Husk derfor at få dem brugt løbende, for at bevare deres flotte udseende. Smykker der er misfarvede i metallet vil ikke godkendes som reklamation